هورمونی

 

 

 معرفی بخش هورمون شناسی:

 

 

اين بخش توسط یک نفر از پرسنل با مدرك كارشناسي آزمايشگاه وبا نظارت مسئول فني اداره مي‌گردد.

آزمايش‌هاي هورموني در اين آزمايشگاه به سه روش:

ECLIA) Electro Chemi Luminescence)

-(  Chemi Luminescence CLIA)

ElisaEnzyme- Linked Immunoab Sorbent Assay)

به شكل روزانه و هفتگي انجام مي‌شوند، اكثر تست‌هاي بخش هورمون شناسي به روش ECLIA سنجش مي‌گردد. اين روش آزمايشگاهي جزء اختصاصي‌ترين و  حساس‌ترين و يكي از آخرين متدهاي اندازه‌گيري سطح هورمون در دنياست.

این آزمایشگاه در بخش هورمون شناسی خود از روش الکتروکمی لومینسانس که از جدیدترین و پیشرفته ترین متدهای آزمایشگاهی در دنیا می باشد، بهره می برد و دستگاه تمام خودکار  Cobas e411 از کمپانی Roche آلمان با استفاده از این روش قادر است تا آزمایشهای بخش هورمون را به سرعت و دقت بسیار بالا انجام و جوابها را به صورت خودکار به بخش جوابدهی ارسال نماید. شاید تا چند سال پیش اندازه گیری هورمون TSH با دقت 0.001 میلی گرم در دسی لیتر ظرف  مدت 30 دقیقه در حد یک رویا برای آزمایشگاهها بود ولی هم اکنون با روش فوق این رویا محقق شده است. در حال حاضر ده ها آزمایش به صورت روزانه توسط این دستگاه انجام و گزارش میشود و در موارد اورژانس آزمایشات ظرف مدت چند ساعت آماده گزارش خواهد بود.

این بخش یکی از مهمترین بخش های آزمایشگاه می باشد که با استفاده از تجهیزات مدرن و کیت های معتبر،(که به شكل انحصاري در اختيار كمپاني Roche آلمان مي‌باشد و از طريق شركت طرف قرارداد ايراني در اختيار ما قرار مي‌گيرد)طیف وسیعی از هورمون ها و شاخص های سرطان با روش بسیار دقیق مورد آزمایش قرار می گیرند.

حساسيت، تكرارپذيري، دقت و صحت اين روش قابل مقايسه با ساير روش‌هاي آزمايشگاهي نيست به همين علت مورد اطمينان و تاييد اكثر متخصصين مجرب و به نام كشورمان مي‌باشد.

نرم افزار غربالگری Benetech PRA 3.3.0.0. جهت تستهای غربالگری سه ماهه اول بارداری بکار گرفته می شود.

جهت بخش هورمون شناسي نيز همانند ساير بخش‌هاي اين آزمايشگاه برنامه‌هاي كنترل كيفي جامع و مداومي براساس الزامات آزمايشگاه مرجع سلامت و استانداردهاي بين‌المللي مورد تاييد ايشان، تدوين گرديده، طرح‌ريزي اين برنامه باتوجه به تعداد و تنوع آزمايش‌ها، روش‌هاي سنجش و همين‌طور دستگاههاي موجود در بخش هورمون شناسي صورت گرفته است و بطور مداوم توسط مسئول بخش مربوطه‌ ، مسئول كنترل كيفي و شركت‌هاي پشتيبان اجرا و نظارت مي‌گردد.

 

آدرس : خراسان شمالي ، بجنورد ، ميدان شهيد ، بن بست شفا ، آزمايشگاه دکتر يوسفي
تلفن : 05832244985 - 05832234647
کد پستی : 9414744464
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه تشخيص پزشکي دکتر يوسفي می باشد .
طراحی و اجرا توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار